Dag 23 - Isabell

Hejsan!

Idag när jag och Lisa kom till stallet bytte vi schabrak och Lisa bytte även träns. Hon lånade mitt svarta schabrak och mitt svarta träns. Jag själv bytte bara schabrak på La Vena sadel. Till mitt marin blåa! det blev jätte fint! =D Sen så ville typ alla i våran grupp ha hoppning fast vi hade dressyr, men då frågade vi Hanna ch hon sa att det var okej att vi kunde ha det, men det ville inte Lisa och jag älskar ju att hoppa, men jag har ju som aldrig ridit La Vena, så jag vill ju som prova henne i dressyr först och kolla hur hon är o.s.v.

Vi hade ju då Hanna. Det var jätte kul!! Det var en super bra lektion! La Vena var super härlig att rida och fin! Hon lyssnade verkligen på vad än man ville att hon skulle göra! Vi gjorde 5 cerpentin bågar över medelinjen, jag och La Vena var först och det gick jätte bra! Hon fick en jätte fin ställning på bågarna. Sen så var hon helt underbar när vi red skänkelvikningar! helt rak i halsen och man behövde bara nudda lite grann! Och sen ökade vi traven på en diagonal över manegen och det var helt underbart! Gick suveränt! x')
Sen så gjorde vi det några gånger, men en gång började hon galoppera sötnosen! =']
Och så när jag skulle sakta av till trav ville hon typ inte, så hon galopperade i en super seg galopp! Om hon ändå hade det på volterna ist... Och sen var hon väldigt uppmjukad i sidorna så sen på volterna i galoppen fick hon en JÄTTE FIN form!!! ='D HAPPY FACE I GOT!! Men det gick däremot lite för fort.. Hehehe!

Den lektionen gick helt perfekt! Till och med för att vara första gången! Jag är väldigt glad att jag ska ha henne i två veckor!! =D Hon hade även super skön trav att sitta i! När man har ett lungt tempo och normalt.

Imorgon ska ju alla rida barbacka på sina hästar. Men jag vet inte? :/ Imorgon ska jag ha mitt mörkbruna hoppträns! Om jag ska rida med sadel ska jag också ha mitt bruna schabrak. Och jag sa till mamma att OM jag skulle få den bruna huvan jag vill ha den på julaftonsmorgon! Så då ska jag ha den på La Vena på julaftonsmorgon! Jag får väl se om jag ska rida barbacka eller inte. Vad tycker ni?

                                        S P I I I D  H A A A A A S T E N !! (L)

SLÄNG IN EN KOMENTAR! SKA JAG RIDA BARBACKA ELLER INTE? =D

                                                              - Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback