Om ridningen 2010-12-25

Idag när jag kom till stallet fotade jag och Sandra när hästarna kom in springandes i padocken. Det var bland annat bilderna jag la ut. Sen mockade och spånade jag åt min pingla!! ♥
Sen bytte jag schabrak till mitt mörkbruna Gold Medal schabrak. det vart as fiint! Det såg ut som om hon skulle ut på tävling! Heheh! Alla är typ avundsjuka på mitt schabrak och träns! ^^ Nu har jag och Lisa även ett skåp med lås där, så det är ju bra! Då har man någon stanns att ha sina värde saker!

Ridpasset var ganska hårt idag. Emma och Sandra red barbacka, vi andra red med sadel. Hon var lite små seg i början, men sen spruttade hon på! Hon var typ aldrig trött.. Men efter passet var hon as svettig men ändå pigg?? Hur går det ihop? =O

Efter ridpasset fyllde vi höpåsar.

Idag var det ju fri ridning och det är det även imorgon, så då tänkte jag prova på att rida barbacka på henne. Lisa ska typ också det. Sandra skulle också det. Bara vi får det så. Hoppas! Annars får vi väl vänta tills nästa kurs, om jag inte gör det på en lektion med ridlärare.

Längtar tills vi ska rida ut också, för då ska jag använda mitt rid/länd tecke som jag fick i julklapp! =D
Hon är ju känslig om ryggen så, det passar ju bra! Fick inget fleece tecke som jag önskade mig, så jag får köpa en billig marinblå filt på Åhléns ist. De har en massa fleece filtar med olika färger och sömmar för bara 49:-
Så då ska jag köpa en till La Vena, en marinblå med vita sömmar. Jag själv har en orange (minns inte vilken färg sömmarna var) och mamma har en limegrön med lila sömmar.

Men nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon! PUUSSS och Godnatt! ♥

                                                         -Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback