Isabell - Ridpasset!

Hejsan! =]

När jag kom dit så var dem då hemma. De hade just kommit hem med massa hö. Jag tog in henne och band fast henne vid box dörren. Susanne sa att hon inte gillade att stå uppbunden så mycket, men, men så äre. Fast hon fick gå lite lös i stallet också. Hon sa att hon var som en liten hund. =] Dem har ju westen sadel på henne så det var spännande! Första gången jag red i en sån för mig. Jag fick prova slänga upp den själv och det gick bra, men den var hilma tung! Sen visade hon hur man spände fast sadeljorden och massa remmar som man inte visste vad det var och hur man gjorde osv. Så det var ju kul att lära sig. Så nästa gång ska jag prova sätta fast allt själv och se hur det går. =] Men tränset visste jag då iaf hur det skulle sitta. (Stooolt!!). Hhaha! ;P Det var ett bett löst träns och tyglarna sitter inte ihop, utan det är sånna man korsar över halsen, sen så kan man reglera hur långa tyglar man vill ha. Sadeln var då AS skön att sitta i!!! Ridpasset gick väl sådär. Bra för att vara första ridpasset iaf. Hon rids ju inte så ofta, så dem tycker det är jätte bra att jag rider henne. Så hon var ganska spidad, och skulle små trava hela tiden. Sen slängde hon ganska mycket med huvudet i slutet, men Susanne sa att hon alltid gjort det. Hon är ju väldigt känslig och det är ju mycket att man rider med kroppen. Jag lullade mest på och kände på henne. Jobbade henne inget, utan jag ville bara känna på henne och kolla hur hon var. Men det blir nog bättre när jag har ridit hon ett tag. Hon blev då lite rädd för nån bil och nån fladdrande plast som satt fast i en hus vägg. Sen testade hon mig lite och skull tjura och backade och slängde sig lite hitan och ditan och slängde med huvet och skulle komma undan, men jag sa till henne på skarpen och rättade henne framåt. Men det var då jätte kul, så har man något att jobba med! =] Bilder kommer senare. Orkar inte lägga ut dem nu. Längtar till nästa gång<3

-

När jag kom hem åt jag middag och duschade. Nu sitter jag vid datorn och pratar med Olivia på telefon. Hon ska ju få ta sin hundvalp om 13 dagar!! =D Sen ska jag och mamma se en film som går ikv klockan 21:00 på fyran tror jag det var, den hette Taken. Den såg bra ut! Jag tror jag ska vara med Lisa snart, så jag bloggar senare ikv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback