Isabell - Igår Och Idag

Hej!

Jag ska berätta lite om vad jag gjort idag och igår! ;)

IGÅR

Igår ställde dem in idrotten och flyttade upp allt på schemat. På HK:n planerade vi för att vi ska göra tre rätter på torsdag. En fiskrätt, en köttfärsrätt och en potatisrätt. Så då fick vi sluta efter vi planerat klart om vad vi skulle laga. Så vi fick sluta 12:45! =D

Efter skolan skulle vi igentligen till stallet, men ingen av oss orkade verkligen inte. Så sen åkte jag och mamma till ICA och handlade och hämtade ut Hööks paketet. Där träffade vi också Lisas mamma Camilla och hon hade fått ett typ snö skred över sig! AHhah! Så hon var helt blöt i håret. Hon trodde det var någon som hade kastat på henne och då hade hon visst kollat sig omkring om det var någon som drev med henne, men det var det ju inte såklart! Heheh! ^^' Så då tog iaf Camilla huvan som Lisa hade beställt. Sen åkte jag och mamma hem sen åkte jag och Amanda till stan och såg premiären av Love And Other Drugs. Den ägde!! Sen åkte vi hem till henne och då spelade vi piano och gitarr och sjöng till och letade akord på datorn till låtarna. De var skitkul!!! =D Jag sov hos henne.

IDAG

Idag ställde vi klockan på 10:00 sen gjorde vi iordning oss och sen kom pappa och hämtade mig och Amanda och då skjutsade han oss till Miranda! ♥ Hon tog kort och jag red. Det gick bra! Vi tog en kort sväng. Satan vilken snabb galopp gumman har!! x'D Sen gjorde jag också skänkelvikningar och övergånger och så. Sen skulle jag rida en kort väg i skogen, sen kommer man ut på en äng, sen ska man över ängarna och sen kommer man till vägen igen. Men det var ingen som hade ridit där så vi fick plumsa lite! Heheh! x) Där galopperade vi, det var jätte kul! Sen såg vi att ängarna inte heller var uppridna eller nått, så vi plumsade hur mkt snö som helsts! det var typ upp till bogen på Miranda. När vi var halv vägs vilade vi. Hon var jätte anfodd. Stackarn.. Sen var det bara typ 20 meter till ett skoterspår. Så när Amanda hade kommit ikapp gick vi dit. men så fort hon satte foten på spåret bröts det igenom... Men det gick lite lättare iaf. Stackarn kämpade på. Jag tyckte så synd om henne och hon var så anfodd. Sen när vi var i en snödriva och det var 2 meter kvar tills vi var på vägen var snön upp till foten på mig, så jag hoppade av och lät henne vila. Det såg ut som hon satt fast. Så jag var jätte orolig att hon inte skulle komma upp, men jag hade tålamod och lät henne vila några minuter sen peppade jag och Amanda upp henne och då kämpade hon sig upp och kom upp på vägen! Var så lycklig! För hon satt ju inte fast, bara vilade sig i snön. Hon var jätte snöig och svettig. Sen gick jag bredvid hela vägen hem och ledde henne. Så hon fick vila. Hon blev då inte kall för det var bara typ -3 och hon hade också ett ridtäcke på sig. Så då fick hon jobba sötisen! Och som tur var så var sträckan inte lång och vi hade inte ridit nå långt eller hårt innan heller. Det var ett lätt pass förutom plumsningen då. Men hon tyckte det var skitkul! Och det var ju bra iaf! ;.)

Bilder kommer sen. Amanda är och ser Lövångersrevyn just nu, så jag får be henne skicka bidlerna sen så att jag kan lägga in dem här! ;)

Skriver mer ikv. Ha det bra, Pösss! (L)(L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback