Isabell - Lördag - Söndag

Hej.

Lördag

Igår åkte jag och pappa iväg till Miranda och där släppte han av mig, sen for han vidare till stugan.
Ingen var hemma. Så det var väldigt lungt, tyst och fridfullt! En riktig vårdag med fåglarnas kvitter! Riktigt härligt!
Jag gick mot hagen men såg bara Rist i huset i hagen som skyddar mot regn. Men sen såg jag också en vit bläs, så hon stod där. Jag gick och hämtade grimma och grimskaftet. Rist kom fram till mig och skulle såklart hälsa som vanligt! Söötisen! När jag gick med Miranda kände jag att hon höll på kliva på mig, så då vände jag mig om och såg att Rist följde efter (som vanligt, hack i häl) och bet henne i rumpan! Han ska alltid vara jävlig mot henne. Dumma stora lunk..

Väl inne i stallet hade jag hon lös i stallgången utan grimma eller nått. Hon är ju så snäll och står kvar där hon blir lämnad! :) Jag borstade, kratsade, borstade man och svans sen provade jag min nya huva på henne och den passade fast det var stl full! SÅ det var ju bra! =D
Tog även på henne hackamoret och fixade på mitt nosludd på hackamoret. Jag behövde inte klippa av det som jag trott, så det var ju bra! :] Jag som alltit tvekat om jag verkligen skulle göra det eller inte. Heheh!

Sen red jag ut i det tysta fina vädret barbacka. Solen sken och det var varmt ute! Typ +3.
Hon var super fin i skritten och lyssnade verkligen bra! Gjorde skänkelvikningar och ställde henne åt olika håll på grusvägarna i byn. Traven var bara jobbig... Hon ville bara springa iväg och inte lyssna alls, tillslut fick jag mjälttugg... Men jag försökte och försökte och tillslut blev den bättre iaf. Galoppen var likadan. Men inte lika jobbit. Men då ville hon också bara springa iväg. Sen skulle vi in på en annan grusväg men då hörde hon skotrar som hon inte ens är rädd för, men låtsades! Men efter typ 10 minuter av tjurighet gav hon sig för att jag är ännu tjurigare. Men jag var ändå nöjd med det ridpasset. Tog också lite bilder på henne efter jag ridit i träns och grimskaft som jag tänkte lägga ut.

När jag kom hem duschade jag men orkade inte fixa håret eller nå smink, fast vi skulle ha främmande.
Amalia och hennes familj kom och vi hade det jätte trevligt och kul! Vi såg ju Sex And The City 2. Men hann inte klart hela. Hade bara slutet kvar som vi såg klart idag. Den var ju SuperMegaBra! =D
Sen sov hon också här och vi spelade ett jätte roligt spel!! =D
Sen somnade vi typ 03:30.. Hhehhe...

Söndag

Idag vaknade vi ungefär kring 12:00. Då åt vi lunch och sen såg vi klart Sex And The City 2. Sen åkte hon hem. Sen så har jag haft tråkigt hela dagen... Asså söndagar är så otroligt fina dagar! Håller ni inte med??
Det är alltid så himla fint väder ute! Och sen så har man inget att göra??... Man ska ju igentligen rida på dagen då! Måst fan börja göra det så har jag något att se fram emot söndagar! x)

Ska iaf se två avsnitt av ponnyakuten och solsida och Time Out. Och äta lite efterrätt. Mums!
Bilderna kommer nu! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback