Isabell - Marengo!

Hej!

Idag efter skolan fick jag veta av en kompis att hon skulle börja i våran nya ridgrupp. Så det var ju kul att höra! =D Men sen så sa hon att hela våran gamla grupp kanske skulle börja där!?! Jag blev förbannad! Då skulle vi bli 17 st!!! Men som tur var så var det inte så. De skulle börja i en annan grupp. Det vara bara Amanda som skulle börja i våran! :)

Efter skolan gick vi på coop igen och ni vet ju hur man blir när man ser godis?? MÅSTE KÖPA!! Så det blev en twix hihi! Sen så skulle Lisas mamma hämta upp oss där, men då tydligen var hon påväg hem och hade glömt oss sa hon, så då fick hon vända om när hon typ var hemma! AHAHH!! Så kan det gå! xP

Alla i våran förra hade typ slutat. Och nu rider Kimberley på måndagar. Iaf så fick vi ha massa nya hästar med på listan! =D Och jag fick en ny! Lill ponnyn Marengo!! Huuuur söt och charmig som helt! Typ en favvo ponny just nu!! ♥ Han var jätte rolig att rida! Lyssnade väldigt bra och jag var/eller försökte iaf vara passiv i min sits hela lektionen. Han var pigg och framåt, men jag var ändå tvungen att driva på hela tiden! De var i slutet han gick fint och gick på tygel i alla gångarter, men jag kände ibland att han ville tugga mycket på bettet och slänga med huvudet så att han skulle komma undan bettets verkan. Men i slutet var han fin! Så för att vara första gången skulle jag väl säga att det gick bra! :)

När mamma hämtade oss hade hon tagit med sig mina ombyteskläder plus en Billys PanPizza i en påse, sen körde hon mig och Lisa hem till henne. Där bytte vi om och tjollrade på och skämtade som vanligt! HAha, sen så hade ju inte jag nån jacka eller skor där så mamma kom med de och min mobil och sen så körde hon oss till Klippan!

Där var Tehrese som vi inte sett på typ 1½ år!! Så hon kramade om oss! Det var kul att se alla ledare! Zappe kom också. Sen så åt jag och Lisa där och delade på en julmust och sen fick vi kladdkaka med grädde och såg på Dirty Dancing med alla tjejer och ledare. Vi hade mys kväll med alla tjejer som ville komma och se film och äta kladdkaka eftersom killarna hade killkväll och var och badade. Sen kom mamma och hämtade mig och Lisa som vi körde hem eftersom det var mellan 18-21 minus!! :S När jag kom hem övade jag lite på musikprovet som är imorgon och sen gjorde jag även svenska läxan. Har kvar tyskan, men den gör jag imorgon på skolan ist.

Men jag skriver mer imorgon, ha det gött och sov gott!

- Sovgott




                               · Marengo ·


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill du var med och tävla om att vara veckans blogg?



http://onlyyoursnessie.blogg.se/2011/january/tavling-d.html

2011-01-20 @ 16:57:12
URL: http://onlyyoursnessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback