Isabell - Ridpasset i torsdags!

Då var vi bara fyra st! Det var kul! Lisa var borta... Hon var i Umeå och firade sin syster som just fyllt 19.

Iaf så hade vi Lena Lu som ridlärar. Det var kul! För jag har inte haft henne på jätte länge! Och hon är bra!
Det var bra att hon berättade lite ibörjan om vad man skulle göra just på sin häst. Så då vet man vad man skulle sträva efter. Sen så ville jag göra en övning som ser ut så här. Och alla gick med på det. Den är så rolig och det var så länge sedan.

         
Man tar vartannat håll, när man varit på galoppvolten bytar man till trav volten och tvärt om.

Sen så berättade Lena en sak om La Vena som jag inte hade någon aning om. Hon sa att hon har jätte svårt i vänster varv som du kanske har märkt, och det har jag verkligen. Hon skjuter ut bogen AS mkt och det hände ju mig i onsdags... Men Lena J sa inget om det till mig, så det var lite dåligt... -.- För jag trodde det var mitt fel att hon gjorde sådär, men Lena Lu sa att det inte är jag som är speciell utan hon. Så på en volt i vänster varv i galopp måste jag ställa henne utåt och skänkla med ytterskänkeln och ibland då och då, ganska ofta leda vägen med inner tygeln. Så det känns jätte konstigt!? =O Känns som om hon inte ser vars hon springer och att man inte styr med huvudet?!? Känns as läskigt! Men det var kul och bra att få veta, så då får både hon och jag något öva på! Gullrumpan!! :* <33

Sen så gjorde vi också lite skänkelvikningar och det äger hon ju som sagt på! Sen så berättade Lena också hur man gör både rätt och fel på tävlingar, så det var bra att veta! Sen så förstod inte en riktigt, så då sa Lena att: Titta på La Vena! Hon gör helt rätt! Sen sa hon känn ingen press på dig nu Isabell! Nu måste den ju bli fin! HAHA!
Men det gick bra! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback