Isabell - Madonna! =]<3

Hejsan på er alla.
Idag åkte ju jag och pappa iväg till Bureå. Det var helt fantastist
 ridväder! Solen sken och det var blå himmel. Det ända som var dåligt
 var att det blåste. Men det blåste mer hemma än i bure. Miranda var då
 jätte fin och vi tog en ganska kort sväng eftersom jag skulle hinna gå till den
 andra hästen. Plus att jag skulle hinna packa hemma också. Jag var klar i
 stallet 12:30, så då gick jag till den andra hästen.

När jag kom dit så var dem då hemma. Hon som tar hand om hästen
 är ju vuxen och jätte trevlig! Hon har ju också en dotter på 5½ år och hon
hade tydligen sett mej rida förbi idag och sagt: "Titta mamma, där är ju den där
 tjejen som var hos oss för någon vecka sedan!". Hhah, hon är så sööt! Hon ville
 att jag skulle kolla när hon skulle åka i en backe på gården ;] Sen skulle jag
 hälsa från henne till mina föräldrar också sen när jag skulle gå. Hahah ;* Men
mamman visade mej då runt i stallet och det var vitt och jätte mysigt!! Får ta
 kort och filma nån gång. Hon visade vars sadlarna var och berättade att hon
 varit med om en bilolycka 1982 eller när det nu var? Så hon var förtids
 pensionerad. Så hon gav mej sitt nummer och sa att det bara var att ringa
 om det var nått, och sen sajag hur jag hade tänkt, att typ komma 1-2 gånger
 i veckan. Och att jag även ville jobba NH-Träning med henne. Jobba från marken
 och lära känna henne bättre så att man får respekt och förtroende för varandra
 och det tyckte hon var jätte kul om jag ville göra!! =D Så det var bara att göra
 det sa hon! Och hon är ju ett Quater sto, och det är ju ett av världens snabbaste
 hästar, men hon sa att hon är ganska skvätt rädd, men väldigt lugn och snäll
 eftersom det var ägarens brors häst som hon hade fått låna och hon lånade
 henne förra året också. Hon brukade gå på fjällvandringar med nybörjare och
 så. Men hon har ju inte heller blivit riden på ett tag, utan bara lite då och
 då och gått promenader. Hon var då trafiksäker, men kunde ändå bli lite rädd.
 Men jag vill ju ha en sån häst. En som man lär känna med tiden och får
 jobba med för att nå toppen! Hon var då 14 år och hette Madonna!
 Skit gullit namn!!! :*<3 Jag ska börja kalla henne Donna! ;* Sen gick vi
 också in i hagen till henne, så fick jag hälsa på sötnosen(L) Hon slickade mej
 på handen, hihi sötisen!(L) Sen så berättade hon om henne och att jag var
 jätte välkommen och att hon typ alltid var hemma ifall det var något. Och
 om dem inte var hemma, så var det bara att gå till hennes mamma och pappa
 som bodde grannar med dem, ifall det var något och dem inte var hemma.
 Så det känns ju bra! =] Verkligen trevliga människor! Farmorn kom även
 dit när jag var där ;] Hon frågade också om jag ville provrida henne nu idag,
 men jag hade ju lite brottom hem, så jag sa att jag kan göra det nån annan
 gång. Hon sa då att det bara är att ringa, så jag ska typ dit om två veckor!
 det blir jätte bra. =] Hon sa även att hon var snabb igaloppen, men det var bara
 att säga Hoou, så stanna hon.

Nu är jag då hemma och har ätit lunch och packat lite godis som
 jag ska ha i bilen imorgon.^^ Men nu ska jag då gå och duscha och göra
 mig klar för avfärd till Amanda och packa ihop allt jag ska ha med mej till Åre.
 Jag ska även visa bilder på jackan efter jag duschat. Det här blev ett ganska
 långt inlägg, men då har ni nått att läsa iaf! =] Det är inte säkert att jag kommer
 kunna blogga när jag är i Åre. Vi far imorgon och kommer hem på torsdag.
 Annars så bloggar Lisa åt mej. Vi smsar och ringer ju varandra, så hon får väl
 kort berätta lite om mina dagar, så berättar jag mera sen när jag kommer hem därifrån.

Lite bilder från idag på MirandaGummsi!!<3


Före ridpasset




Efter ridpasset





Kommentarer
Postat av: jenna!:D

haha isabell de är min morbror som har madonna haha madde är min kusin;)

älskar madonna;);)

2011-03-09 @ 18:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback