Isabell - Uteridningen

Hejsan, nu kommer det om uteridningen! =]

Jag hade då Pontus gubben!<3 Och Lisa hade Kit.
När man ska spänna Pontus sadeljord brukar han ibland (iaf inne) gå iväg. Men ute gjorde han inte det! =D Och det är jag väldigt tacksam för. Eftersom jag hade mina nya ridstövlar och de är jätte halkiga att gå i ute i vintern! :S Men jag trodde inte heller att jag skulle få mej upp på honom med de stövlarna, men det gick juh! =D
Sen så ist skulle han typ upp i nån snöhög? Knäppot ;* Snön skulle han också äta, hahaha! Jag fick backa honom typ 2-3 gånger haha ;P

Det gick bra att rida! Han var ju pigg/PIGGAST som vanligt haha! ;) Men det är bara kul, för det mesta. Men det dåliga var att alla andra hästar var så sega.. -.- Och Lisa var framför mej med Kit.. Segisen.. Han är så liten och har så korta ben hehe. Så ibland kom jag jämsides med dem och red och galopperade och allt bredvid henne ist hehe! xD För vi red typ i mitten av grusvägen, så jag rymdes på sidan också. Men jag sa även att hon skulle öka ibland så jag också skulle rymmas haha. xD Och ibland blev han super taggad och bara ville springa förbi alla haha sötisen! x'D

Sen så var det några skotrar som körde omkring och jag trodde han skulle bli rädd, eftersom på förra uteritten jag red han på blev han det. Men han var bara nyfiken och ville kolla vad det var. Han såg så söööt ut hihihi! xD
Sen så har ju Kit en tendens att bli rädd för allt.. Och fast ingen annan häst igentligen blir det så blir alla det ändå bara för att Kit blir det och eggar upp alla... -.- Men det gick bra. För han blev rädd för att det föll lite lätt snö från ett hustak typ 30 meter bort. Då tvär slängde han sig i diket och då blev ju Pontus också rädd. Jag tror han inte såg vad som hände, men reagerade på att Kit blev rädd för något. Men Lisa och jag satt kvar. Jag är ju som van med att Pontus har sina sprattel ;P Sen blev Kit också rädd för nån stock, men Pontus reagerade inte så mycket på det. Han blir nog bara rädd för att Kit blir det. Men det var då jätte mysigt! Fint väder och Härlig temperatur! =]
Dock glömde jag mina handskar... Så jag trodde jag skulle frysa ihjäl, eftersom jag fryser jämt! Kan ha iskalla händer fast jag är inne. Men då efter ridpasset var jag varm om händerna!?

Bilder och film kommer =]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback